14 Oct 2015

Mamos ir Giedrės vizitas

Šiemet pasidovanojau sau geriausią gimtadienio dovaną - mamos ir sesės vizitą Kopenhagoje ir mes taip puikiai praleidome laiką, kad jokios kitokios dovanos negali būti už tai geresnės. Mama pabuvo tik savaitgalį, užtat sesė praleido visą savaitę. Pirmąsias (ir paskutiniąją) jos vizito dienas sukiojomės aplink namus ir parduotuves ir į Kopenhagą nuvykome penktadienį, kai reikėjo pasitikti mamą ir sudalyvauti "Kultūros naktyje".

KULTURNATTEN - tai renginys, kurį verta aplankyti, jei spalio pradžioje esate Kopenhagoje. Justas buvo pernai, tad paskatino šiemet eiti mane. Tą naktį, 18 - 24 val. atidaromos įvairios organizacijos, muziejai, bažnyčios, valstybiniai objektai ir žmonės gali ten lankytis. Tam tereikia nusipirkti 90kronų (45lt, atsiprašau, bet dar viską skaičiuoju litais:)) kainuojantį "pasą", su kuriuo įleidžia į visus programoje dalyvaujančius objektus + priklauso nemokamas transportas visą tą naktį.

Mes buvom nusiteikę optimistiškai ir tikėjomės dar iki mamos atvykimo aplėkti beveik viską, bet nepavyko - ir atstumai nemaži ir žmonių ne vienas ir šiaip nesinori niekur skubėti. Bet patiko tai LABAI, tad eisiu ir kitąmet. Lankyti tų objektų, kurių nespėjau šiemet, o spėjom labai mažai. Tad jei norit į kompaniją, planuokitės :)

Iš pradžių aplankėme Jungtinių Tautų (UN) būstinę, tuomet patraukėme į Dizaino muziejų, kuriame dar ir pati nesu buvusi. Kieme visi kepė zefyrus ir žiūrėjo į video instaliacijas ant namų, o viduje galima buvo pamatyti visą ekspoziciją, įskaitant ir tokią veidrodinę, ką tik pargabentą iš tarptautinės parodos EXPO, kur laimėjo vieną pagrindinių prizų:

Paskui neskubėdamos, pasivaikščiodamos palei rūmus, besiirdamos per minią gatvelėmis, pasitikom mamą ir nuvykom į Carlsberg muziejų.  Jame esu buvusi, bet visad traukia sugrįžti, nes jis įdomus, optimalus savo dydžiu:

Finalui patraukėme į Zoologijos sodą, kuriame buvo galima pasižvalgyti į miegančius gyvūnus. Buvo jau tamsu, vos nepasiklydom. Po to jau ir traukėm namo:

Šeštadienis išaušo tikrai gražus, nors ir vėsus. Palikę vyručius plaukioti baseine, visos 4 merginos patraukėme palei jūrą. Pirmiausia apsilankėme Rungsted uoste, kupiname laivelių, jau nurimusiame, rudeniniame:

Tada sekė mano mėgstamas "pilių turas", bet po jo jau man kuriam laikui pilių gana :) Keliavome į Helsingor, su didingąja Kronborg pilimi, apie kurią jau esu rašiusi. Bet niekada nebuvau užsukusi į Helsingoro senamiestį, kuris žavingas:

Pakeliui dar užsukome į Fredensborgą - karalių vasaros rezidenciją su gražiuoju sodu, apie kurį jau irgi rašiau, tad nesiplėsiu:

Grįžę pasisukiojome aplink namus ir merginos išleido mus su Justu į pasimatymą, woohoo! Gaila, kad vakarais (po 18 val.) mūsų "kaime" nėra ką veikti, tik eiti į barą arba kiną, pasirinkom pastarąjį:

Sekmadienį iki išnaktų skyrėme Kopenhagai (greit galėsiu būti gidė). Kadangi mama yra kapinių "gerbėja" (ji ten randa gerų foto kadrų), tad suradau ir nuvežiau į Assistens kapines, kurios yra labai senos ir dabar labiau yra vietinių pasivaikščiojimo, o ne laidojimo vieta. Mama aptiko žmogų, iš kurio žurnalistė ima interviu ir paskui pastebėjo plakatus su jo veidu, matyt, įžymybė:

Toliau važiavome į Kopenhagos centrą, apėjom Christianshavn salą, aplankėm Christianią ir mama užkopė į Our Saviour bažnyčios bokštą, ką ne kiekvienas išdrįstų, nes viršūnėje laiptai yra visiškai lauke:

Visą dieną vaikštinėjome po miestą, merginos plaukė turistiniu laiveliu po kanalus:

Undinėlę, deja, tik sutemus pasiėkėm, štai viena vienintelė jos nuotrauka, kaip įrodymas, kad buvom:

Dar kilome į Parlamento bokštą. Šią pramogą tikrai rekomenduoju besilankantiems Kopenhagoje - nemokama ir nereikia kopti patiems ekstremaliomis sąlygomis :) Tik reikia pasiruošti, kad patenkate į Parlamentą, tad įeinant vykdoma patikra kaip oro uoste:

Pirmadienis buvo paskutinė mamos vizito diena, tad pabaigai dar nulėkėme iki Hillerodo su žavinguoju dvaru:

MAMA ir GIEDRE, AČIŪ!!!
  • Pirmiausia už tai, kad atskridot iš skirtingų Europos taškų.
  • Antriausia, už šiaip puikią savaitę.
  • Trečiausia, už nuotraukas, nes pagaliau į viską galėjau žiūrėti savo akimis ir būti nuotraukose :))
Bučkis.

1 comment:

M. said...

Aš pripleškinau, o tu pakrovei čia negailėdama:)))